Bemutatkozás
Kedves Olvasó!
Szeretettel köszöntjük óvodánk honlapján!
2023 szeptemberétől az óvoda mellett megnyitott 7 fő befogadására alkalmas Mini Bölcsőde, ahol egy fő kisgyermeknevelő, egy teljes állású dajka és egy 4 órában foglalkoztatott dajka várja a legkisebbeket.
A bölcsőde feladata a családban nevelkedő 3 éven aluli gyermekek napközbeni ellátása, szakszerű gondozása és nevelése, harmonikus testi-szellemi fejlődésének elősegítése az életkor és egyéni sajátosságok figyelembevételével. Bölcsődében 20 hetes kortól 3 éves életkor betöltéséig vehetők fel azok a családban nevelkedő gyermekek, akiknek a napközbeni otthoni ellátását, gondozását szülei nem tudják biztosítani, akiknek egészséges fejlődése érdekében – szociális-, vagy egyéb ok miatt – szükséges a bölcsődei szakszerű gondozás, nevelés.
Ha a gyermek nem érett meg az óvodai nevelésre, a 4. életévének betöltését követő augusztus 31-ig tovább gondozható a bölcsődében.
Az intézmény a bölcsődei ellátás keretében a gyermek életkorának és egészségi állapotának megfelelően biztosítja:
-a megfelelő textíliát és bútorzatot
-a játéktevékenység feltételeit
-a szabadban való tartózkodás feltételeit
-a napi négyszeri étkeztetést
A bölcsőde a fenntartó rendelkezése alapján 5 napos munkarend szerint üzemel hétfőtől-péntekig 7:00 – 17:00 óráig.
Nyári időszakban a felújítási, karbantartási, takarítási munkák miatt a bölcsőde bezár. A zárás időpontját, az adott év február 15-ig kifüggesztjük a faliújságra.
Óvodánk Zalaszántó település önkormányzati fenntartású intézménye, 50 gyermek befogadására alkalmas, nemrég ünnepelte alapításának 60. évfordulóját. Két csoportos óvodaként működünk, 3 felsőfokú végzettségű óvodapedagógusunk, és két szakképzett dajkánk várja a kicsiket. Két nagy csoportszoba és egy tágas udvar áll rendelkezésünkre, hogy a gyermekek minden igényét kielégítsük.
Derűs, szeretetteljes légkörben biztosítjuk a gyermek fő tevékenységi formáját: a játékot, mely az óvodás korú gyermek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége, így az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze. Fontosnak tartjuk, hogy a játék során a gyermekek gazdagítsák
személyiségüket, és ez erősítse bennük az összetartozás élményét.
Óvodánk pedagógiai programja a Tevékenységközpontú Óvodai Nevelési Program, kiegészítve a számunka fontosnak tartott hagyományőrzéssel. A népi kultúra felbecsülhetetlen értékeit, hagyományait szeretnénk közvetíteni, mert úgy gondoljuk, hogy a hagyományok által őrizhetjük meg azon tudást és tapasztalatokat, melyeket elődeink felhalmoztak.
Nevelésünk során kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek és az óvodapedagógus közötti aktív együttműködésre. Az aktív nevelés tevékenységközpontú és tevékenységre alapozott nevelés. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy tiszteletben tartjuk a gyermek véleményét, elképzelését, ötletét, javaslatait. A gyermeket ugyanis saját környezete, saját tapasztalatai, élményei alapvetően befolyásolják, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni a nevelés folyamatában, hanem éppen
ellenkezőleg ezekre az élményekre, tapasztalatokra szükséges ráépíteni, megtervezni a gyermeki tevékenységet. Mindehhez az óvodapedagógusi modell szerepe kulcsfontosságú. A gyermek utánzási
hajlamából következően a példa a leghatásosabb nevelő erők egyike. Sok múlik tehát azon, milyen értékeket részesít előnyben az óvodapedagógus, a gyermek környezete és azon belül elsősorban a
családja. Ha értékkülönbség merül fel a család és az intézményünk között, azt igyekszünk minden esetben kizárólag a gyermek érdekeit szem előtt tartva megoldani.
Felfogásunk szerint a tevékenységközpontú óvodai nevelés célja a társadalom számára szükséges egyéni képességek eléréséhez a teljes gyermeki személyiség fejlesztése és az életre való felkészítése a tevékenységeken keresztül. A családi nevelés mellett az óvodának igen nagy szerepe kell, hogy legyen az elsődleges szocializáció során. Az óvoda nagy előnye a családdal szemben, hogy a családénál tágabb, tagoltabb szocializációs erőteret hoz létre. Tudatosan alakítja, építi, kombinálja azokat a nevelő hatásokat, amelyekben az együttműködés és a társas érintkezés elemi formái egységet, szerves, kölcsönös kapcsolatot alkotnak.
Az óvodánkban a gyermek egyéni igényeit megértéssel fogadjuk és együttérzés-készséget mutatunk, ez értékeink szerint ugyanúgy hozzátartozik az érzelmi neveléshez, mint a kiegyensúlyozott, harmonikus alaphangulat kialakítása. Célunk az olyan óvodai légkör kialakítása, amelyik sokoldalú érzelmi kifejezéseket és pozitív élményeket tesz lehetővé, és hiszünk abban, hogy ez hozzájárulhat a
gyermek boldog alaphangulatának kifejlődéséhez és ezzel együtt a másik megértéséhez, a játék-munka-tanulás egység sikerességének elérése érdekében.
Feladatunk a képességek fejlesztésében, hogy biztosítsuk a gyermekek számára a képességeik kibontakoztatásához szükséges tevékenységek gyakorlásának lehetőségeit. A folyamatos megfigyelésünk útján tiszta képet alkossunk a gyermek meglévő képességeiről. Ennek ismeretében törekedjünk a képességek fejlesztésére, a kiemelkedő képességű és részképességek fejlődésében elmaradott gyermekre egyénre szabott fejlesztési terv alapján gyakoroljon hatást. Célunk, hogy minden gyermek képességeit önmagához - a saját lehetőségeihez – viszonyítva igyekezzünk fejleszteni.
Fontosnak tartjuk az egészséges élettér kialakítását, mert ez lehetővé teszi gyermekeink egészséges testi fejlesztését. A gyermekek fejlődését a védőnő és az intézmény orvosa is figyelemmel kíséri, s ha kell, segítséget nyújt a családoknak. Óvodánk tágas nagy fákkal övezett udvara az egészséges életmódra nevelés egyik színtere. Úgy igyekeztünk kialakítani, hogy évszakonként sokféle tevékenységet biztosítson a gyermekeknek. Udvarunkon füves, fás, virágos, aszfaltos, terület egyaránt található asztalokkal, padokkal. Fenntartónk és pályázataink segítségével folyamatosan fejlesztjük játékeszközeinket. Törekszünk arra, hogy a gyermekek minden nap minél több időt tölthessenek a szabad levegőn szabad mozgással, és a mindennapi testnevelés udvari levezetésével is.
Alapvetőnek tartjuk a családokkal történő együttműködést, sőt a családok közötti kommunikációt is, ezért több olyan programot szervezünk, támogatunk, amelybe a szülők is bekapcsolódhatnak (jeles
napokhoz kötőtő ünnepségek, települési rendezvények, kirándulások, udvar szülői közösségi felújításai). A szülői értekezleteink segítik a szülők tájékoztatását, illetve a napi kapcsolatápoláson kívül időpont-egyeztetés után biztosítjuk a szülőknek az egyéni beszélgetést, segítségnyújtást gyermekük problémáit, nevelését illetően. Szülői közösségünk, a Kópékuckó Szülői Közösség Civil Társaság több sikeres pályázattal is segítette, segíti intézményünk infrastruktúráját, udvarának
minőségét. Jó, napi kapcsolatot ápolunk fenntartónkkal, Zalaszántó község vezetőségével is.
Intézményünkbe a Pedagógiai Szakszolgálat fejlesztő pedagógusa, logopédusa heti rendszerességgel jár, velük napi szinten együttműködünk, egymás munkáját gyermekeink fejlesztése érdekében
segítjük. Katolikus hittan és a Bozsik Program délelőtti tevékenységeinkbe beépítve elérhető. Ezek mellett délutánonként jóga és mesecoaching foglalkozás várja a gyerekeket térítés fejében.
Óvodánk melegítő konyhával rendelkezik. Napi háromszori étkezést biztosítunk, amely kellő összetételben és elosztásban tartalmazza a napi tápanyagszükséglet 65-70%-át. Törekszünk arra, hogy az étel minőségileg kifogástalan, változatos legyen. Biztosítjuk az ételallergiás gyermekek étkeztetését is.
Érdeklődését köszönjük, szeretettel várjuk személyesen is intézményünkben!
Szeretettel köszöntjük óvodánk honlapján!
2023 szeptemberétől az óvoda mellett megnyitott 7 fő befogadására alkalmas Mini Bölcsőde, ahol egy fő kisgyermeknevelő, egy teljes állású dajka és egy 4 órában foglalkoztatott dajka várja a legkisebbeket.
A bölcsőde feladata a családban nevelkedő 3 éven aluli gyermekek napközbeni ellátása, szakszerű gondozása és nevelése, harmonikus testi-szellemi fejlődésének elősegítése az életkor és egyéni sajátosságok figyelembevételével. Bölcsődében 20 hetes kortól 3 éves életkor betöltéséig vehetők fel azok a családban nevelkedő gyermekek, akiknek a napközbeni otthoni ellátását, gondozását szülei nem tudják biztosítani, akiknek egészséges fejlődése érdekében – szociális-, vagy egyéb ok miatt – szükséges a bölcsődei szakszerű gondozás, nevelés.
Ha a gyermek nem érett meg az óvodai nevelésre, a 4. életévének betöltését követő augusztus 31-ig tovább gondozható a bölcsődében.
Az intézmény a bölcsődei ellátás keretében a gyermek életkorának és egészségi állapotának megfelelően biztosítja:
-a megfelelő textíliát és bútorzatot
-a játéktevékenység feltételeit
-a szabadban való tartózkodás feltételeit
-a napi négyszeri étkeztetést
A bölcsőde a fenntartó rendelkezése alapján 5 napos munkarend szerint üzemel hétfőtől-péntekig 7:00 – 17:00 óráig.
Nyári időszakban a felújítási, karbantartási, takarítási munkák miatt a bölcsőde bezár. A zárás időpontját, az adott év február 15-ig kifüggesztjük a faliújságra.
Óvodánk Zalaszántó település önkormányzati fenntartású intézménye, 50 gyermek befogadására alkalmas, nemrég ünnepelte alapításának 60. évfordulóját. Két csoportos óvodaként működünk, 3 felsőfokú végzettségű óvodapedagógusunk, és két szakképzett dajkánk várja a kicsiket. Két nagy csoportszoba és egy tágas udvar áll rendelkezésünkre, hogy a gyermekek minden igényét kielégítsük.
Derűs, szeretetteljes légkörben biztosítjuk a gyermek fő tevékenységi formáját: a játékot, mely az óvodás korú gyermek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége, így az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze. Fontosnak tartjuk, hogy a játék során a gyermekek gazdagítsák
személyiségüket, és ez erősítse bennük az összetartozás élményét.
Óvodánk pedagógiai programja a Tevékenységközpontú Óvodai Nevelési Program, kiegészítve a számunka fontosnak tartott hagyományőrzéssel. A népi kultúra felbecsülhetetlen értékeit, hagyományait szeretnénk közvetíteni, mert úgy gondoljuk, hogy a hagyományok által őrizhetjük meg azon tudást és tapasztalatokat, melyeket elődeink felhalmoztak.
Nevelésünk során kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek és az óvodapedagógus közötti aktív együttműködésre. Az aktív nevelés tevékenységközpontú és tevékenységre alapozott nevelés. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy tiszteletben tartjuk a gyermek véleményét, elképzelését, ötletét, javaslatait. A gyermeket ugyanis saját környezete, saját tapasztalatai, élményei alapvetően befolyásolják, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni a nevelés folyamatában, hanem éppen
ellenkezőleg ezekre az élményekre, tapasztalatokra szükséges ráépíteni, megtervezni a gyermeki tevékenységet. Mindehhez az óvodapedagógusi modell szerepe kulcsfontosságú. A gyermek utánzási
hajlamából következően a példa a leghatásosabb nevelő erők egyike. Sok múlik tehát azon, milyen értékeket részesít előnyben az óvodapedagógus, a gyermek környezete és azon belül elsősorban a
családja. Ha értékkülönbség merül fel a család és az intézményünk között, azt igyekszünk minden esetben kizárólag a gyermek érdekeit szem előtt tartva megoldani.
Felfogásunk szerint a tevékenységközpontú óvodai nevelés célja a társadalom számára szükséges egyéni képességek eléréséhez a teljes gyermeki személyiség fejlesztése és az életre való felkészítése a tevékenységeken keresztül. A családi nevelés mellett az óvodának igen nagy szerepe kell, hogy legyen az elsődleges szocializáció során. Az óvoda nagy előnye a családdal szemben, hogy a családénál tágabb, tagoltabb szocializációs erőteret hoz létre. Tudatosan alakítja, építi, kombinálja azokat a nevelő hatásokat, amelyekben az együttműködés és a társas érintkezés elemi formái egységet, szerves, kölcsönös kapcsolatot alkotnak.
Az óvodánkban a gyermek egyéni igényeit megértéssel fogadjuk és együttérzés-készséget mutatunk, ez értékeink szerint ugyanúgy hozzátartozik az érzelmi neveléshez, mint a kiegyensúlyozott, harmonikus alaphangulat kialakítása. Célunk az olyan óvodai légkör kialakítása, amelyik sokoldalú érzelmi kifejezéseket és pozitív élményeket tesz lehetővé, és hiszünk abban, hogy ez hozzájárulhat a
gyermek boldog alaphangulatának kifejlődéséhez és ezzel együtt a másik megértéséhez, a játék-munka-tanulás egység sikerességének elérése érdekében.
Feladatunk a képességek fejlesztésében, hogy biztosítsuk a gyermekek számára a képességeik kibontakoztatásához szükséges tevékenységek gyakorlásának lehetőségeit. A folyamatos megfigyelésünk útján tiszta képet alkossunk a gyermek meglévő képességeiről. Ennek ismeretében törekedjünk a képességek fejlesztésére, a kiemelkedő képességű és részképességek fejlődésében elmaradott gyermekre egyénre szabott fejlesztési terv alapján gyakoroljon hatást. Célunk, hogy minden gyermek képességeit önmagához - a saját lehetőségeihez – viszonyítva igyekezzünk fejleszteni.
Fontosnak tartjuk az egészséges élettér kialakítását, mert ez lehetővé teszi gyermekeink egészséges testi fejlesztését. A gyermekek fejlődését a védőnő és az intézmény orvosa is figyelemmel kíséri, s ha kell, segítséget nyújt a családoknak. Óvodánk tágas nagy fákkal övezett udvara az egészséges életmódra nevelés egyik színtere. Úgy igyekeztünk kialakítani, hogy évszakonként sokféle tevékenységet biztosítson a gyermekeknek. Udvarunkon füves, fás, virágos, aszfaltos, terület egyaránt található asztalokkal, padokkal. Fenntartónk és pályázataink segítségével folyamatosan fejlesztjük játékeszközeinket. Törekszünk arra, hogy a gyermekek minden nap minél több időt tölthessenek a szabad levegőn szabad mozgással, és a mindennapi testnevelés udvari levezetésével is.
Alapvetőnek tartjuk a családokkal történő együttműködést, sőt a családok közötti kommunikációt is, ezért több olyan programot szervezünk, támogatunk, amelybe a szülők is bekapcsolódhatnak (jeles
napokhoz kötőtő ünnepségek, települési rendezvények, kirándulások, udvar szülői közösségi felújításai). A szülői értekezleteink segítik a szülők tájékoztatását, illetve a napi kapcsolatápoláson kívül időpont-egyeztetés után biztosítjuk a szülőknek az egyéni beszélgetést, segítségnyújtást gyermekük problémáit, nevelését illetően. Szülői közösségünk, a Kópékuckó Szülői Közösség Civil Társaság több sikeres pályázattal is segítette, segíti intézményünk infrastruktúráját, udvarának
minőségét. Jó, napi kapcsolatot ápolunk fenntartónkkal, Zalaszántó község vezetőségével is.
Intézményünkbe a Pedagógiai Szakszolgálat fejlesztő pedagógusa, logopédusa heti rendszerességgel jár, velük napi szinten együttműködünk, egymás munkáját gyermekeink fejlesztése érdekében
segítjük. Katolikus hittan és a Bozsik Program délelőtti tevékenységeinkbe beépítve elérhető. Ezek mellett délutánonként jóga és mesecoaching foglalkozás várja a gyerekeket térítés fejében.
Óvodánk melegítő konyhával rendelkezik. Napi háromszori étkezést biztosítunk, amely kellő összetételben és elosztásban tartalmazza a napi tápanyagszükséglet 65-70%-át. Törekszünk arra, hogy az étel minőségileg kifogástalan, változatos legyen. Biztosítjuk az ételallergiás gyermekek étkeztetését is.
Érdeklődését köszönjük, szeretettel várjuk személyesen is intézményünkben!